استفاده از رسانه ها در کلاس درس

مقدمه:

ما می توانیم رسانه های دیداری، شنیداری، بویایی و چشایی را به کلاس درسمان بیاوزیم، زیرا مغز هنگام یادگیری به سختی می تواند به محرک های بیرونی اعتماد کند. این فقط یکی از دلایلی است که باید با استفاده از رسانه هایی آموزش دهیم که برای مغز آشناست. به علاوه، باید فناوری را وارد کلاس درسمان کنیم، زیرا:

  • فناوری به چاردیواری کلاس درس محدود نمی شود
  • فناوری دانش یا فکری نیست  که به وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی دانش آموزان وابسته باشد، بلکه زمینه ی مشارکت دانش آموزان از هر طبقه ی اجتماعی ـ اقتصادی را در فعالیت های یادگیری ـ یاددهی فراهم می کند، فناوری فرصت برابری را برای یادگیری هر یک از دانش آموزان فراهم می کند.
  • فناوری با روشهایی که امروزه دانش آموزانمان برای یادگیری مورد استفاده قرار می دهند، سازگاری بیشتری دارد،
  • فناوری، بخشی از دنیای واقعی است که کاربرد آن به کلاس درس محدود شده است ـ برای مثال، دانش آموزان به دلیل وجود خطرات جانی، مالی و روانی، بسیاری از آزمایش های علمی را نمی توانند در منزل و یا جاهای دیگر انجام دهند، در نتیجه با استفاده از رایانه این گونه فعالیت ها را انجام می دهند ـ به بیانی دیگر از فناوری در آموزش برای ایجاد دنیای مجازی حقیقی استفاده می کنیم.
ادامه مطلب ...

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو


مارمیشو یک زیستگاه آبی، کوهستانی و جنگلی واقع در شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور در نزدیکی سرحدات ایران با کشور ترکیه است. دریاچه‌ای آبی و دل‌انگیز در میان کوه‌های زاگرس با انبوه ادامه مطلب ...

لوگوی گوگل فرمول ریاضی شد

 بزرگترین موتور جستجوی دنیا امروز ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) لوگوی خود را به مناسبت تولد ۴۱۰ سالگی "پیر دو فرما" که به عنوان یکی از بنیانگذاران نظریه اعداد شناخته می شود به شکل تخته سیاهی درآورد که روی آن مهمترین فرمول ریاضی این ریاضیدان نوشته شده است.  
 

 ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) ۲۰۱۱ گوگل لوگوی خود را به شکل تخته سیاهی در آورد که بر روی آن، این فرمول ریاضی نوشته شده است: xn + yn = zn

 این فرمول مربوط به "قضیه آخر فرما" است که یکی از مهمترین قضیه‌های ریاضی مدرن به شمار می‌رود.

ادامه مطلب ...

با معلمی ، از ثروت بی نیاز شدم

اولین چهره ماندگارخراسان رضوی:

با معلمی ، از ثروت بی نیاز شدم


اولین چهره ماندگار کشور و عضوهیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با حقوق معلمی از همه ثروت ها بی نیازشدم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر حسین رزم جو اظهارداشت:فرهنگ انقلاب اسلامی را باید به نسل های آینده منتقل کرد. مولف کتاب"اینست موانع راه" درباره موانع راه آموزش وپرورش پس از انقلاب اسلامی ایران افزود:فرهنگ از عواملی ساخته شده که باید این عوامل را شناخت واین ابزارها،شیوه ها وراههای کاربردی مورد اجرا قرار گیرد تا نتیجه بخش باشد.

ادامه مطلب ...

یک روز زندگی

اما در همان یک روز دست بر پوست درختی کشید، روی چمن خوابید، کفشدوزدکی را تماشا کرد، سرش را بالا گرفت و ابرها را دید و به آنهایی که او را نمی‌شناختند سلام کرد و برای آنها که دوستش نداشتند از ته دل دعا کرد. او در همان یک روز آشتی کرد و خندید و سبک شد. لذت برد و سرشار شد و بخشید. عاشق شد و عبور کرد و تمام شد.

او در همان یک روز زندگی کرد، اما فرشته‌ها در تقویم خدا نوشتند: امروز او درگذشت. کسی که هزار سال زیسته بود!

ادامه مطلب ...

آشنایی با آنالیز ریاضی

برداشت از سایت علمی :http://padida.ir/science


آنالیز شاخه ای از ریاضیات است که با اعداد حقیقی و اعداد مختلط و نیز توابع حقیقی و مختلط سر و کار دارد و به بررسی مفاهیمی از قبیل پیوستگی ،انتگرال گیری و مشق پذیری می پردازد. از نظر تاریخی آنالیز در قرن هفدهم با ابداع حساب دیفرانسیل و انتگرال توسط نیوتن و لایپ نیتس پایه ریزی شد. در قرن هفدهم و هجدهم سر فصل های آنالیزی از قبیل حساب تغییرات،معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، آنالیز فوریه در زمینه های کاربردی توسعه فراوانی یافتند و از آنها به طور موفقیت آمیز در زمینه های صنعتی استفاده شد. در قرن هجدهم تعریف مفهوم تابع به یک موضوع بحث بر انگیز در ریاضیات تبدیل شد.

آنالیز ریاضی - academist.ir

ادامه مطلب ...

مساحت بین دو منحنی با انتگرال ها

 ما در این قسمت سعی میکنیم پیدا کنیم مساحت بین دو منحنی  و دو خط زیر را :   

math image

math image


area between sum

math image


ادامه مطلب ...

طریقه پیدا کردن مساحت زیر منحنی توسط انتگرالها

ما در این قسمت می خواهیم مساحت زیر منحنی (y = f(x وx=a ,x=b را در چندین  مورد مطالعه قرار بدهیم:

1- منحنی که کاملا بالای محور طولهاست

2-منحنی که کاملا زیر محور طولهاست

3-منحنی که قسمتی از آن در زیر محور طولها و قسمتی از آن در بالای محور طولهاست

4- منحنی های معینی که به محور عرض ها نزدیک می شوند 


mathImage

ادامه مطلب ...

تست هوش

 در این قسمت دو تا سوال  که به نظرم یک تمرین بسیار خوب برای ذهن میباشند قرار دادم امیدوارم با حل کردن آنها  تا حدودی قدرت ذهن خود را افزایش دهید.  

سوال اول : 

دنباله زیر را به افتخار ریاضیدان مشهور پرینستون ، دنباله جان کانوی نامند. آیا می توانید جمله بعدی دنباله را تعیین کنید ؟

 

 ؟، 6،1،4،2،3،3،1،8،4،1،3،2،1،6،3،1،1،4،1،3،1،1،1 

 

 سوال دوم : 

روزی در مدرسه کیف معلمی را دزدیدند . براساس شواهد بدست آمده ، پنج نفر به نام های A ، B، C، D، و E متهم می شوند . این پنج نفر چنین می گویند :

 A: من کیفی بر نداشتم من هیچ وقت دزدی نکرده ام. کار D بود .

B: من کیفی برنداشتم . پدرم خیلی ثروتمند است و من خودم کیف دارم . E میداند دزد کیست.

C : من کیفی برنداشتم من قبل از شروع سال تحصیلی E را نمی شناختم . کار D بود .

D : من این کار را نکردم . کار E بود . A دروغ می گوید که من کیف را دزدیده ام .

E : من کیفی را برنداشتم . B کیف را برداشت . C حرف من را تایید می کند ، چون سالهاست مرا می شناسد.

بعدا اولیای مدرسه با تطمیع توانستند از این پنج نفر اعتراف بگیرند که هر یک از آنها دو جمله راست و یک جمله دروغ گفته است . چه کسی کیف را دزدیده است ؟ 

 

برگرفته از وبلاگ:http://puzzle.pib.ir

دانلود فایل هایpdf کتابهای درسی

 

شمامیتوانید  کتابهای  درسی با فایل پی دی اف را که توسط  سایت چاپ  و تولید کتابهای  درسی تهیه شده  را دانلود کنید http://www.chap.sch.ir من فقط راهنمایی نصب  و استفاده کتابها را در اینجا قرار  می دهم باید قبل از دانلود کردن کتابها  این راهنما را خوانده و تنظیمات لازم را انجام دهید  

  

                                       راهنمای نصب کلید و باز کردن فایلهای کتابهای درسی     

معلم : چرا تقلب نمی کنی برو بیرون!

امروز خیلی باحال بود من خیلی خندیدم جاتون خالی من امروز امتحان فیزیک داشتم هیچی هم نخونده بودم توضیح کامل این جلسه ی امتحانی به این شرح می باشد.

برگه ها پخش می شود مثل همه ی امتحان ها بچه ها استرس دارن همش دارن پاشون رو توکون می دن از درد امتحان همه داشتن به هم نگاه می کردند استرس توی چشمای بچه ها داد می زد من به سینا نگاه می کنم از استرس فراوان که نمی دونه چی کار کنه میزنه زیره خنده به امیر نگاه می کنم اون از بس که زیاد خونده استرس گرفتتش اون داره فرمول هایی که حفظ کرده توی ذهنش مرور می کنه تمام برگه ها پخش شد.

نظم جلسه سر جای خودشه من هم سوالات رو می خونم می بینم که هیچ کدومش رو بلد نیستم.

معلم فیزیک اومد بالای سر من بهم گفت: چرا نمی نویسی گفتم بلد نیستم  گفت یه چیزی بنویس.

من هم گرفتم روی برگه امتحانیم خوابیدم چند دقیقه ای بیشتر نگذشت که معلم گفت: بنویس گفتم چشم.

سرم رو از برگه اوردم بیرون دیدم همه دارم از روی هم می نویسن من هم چیزی نگفتم دیدم سینه داره از بچه زرگ کلاس می نویسه من هم یک بچه زرگ بغل دستم بود هیچی کاری نکردم گفتم امروز حس تغلب ندارم دوباره کلم رو گذاشتم روی میز دوباره معلم گفت چرا نمی نویسی گفتم بلد نیستم. معلم اشاره کرد به بغل دستیم من هم خودم رو زدم به خنگولی هیچی معلم حرس در اومد به خاطر اینکه من تقلب نکردم من رو از کلاس پرت کرد بیرون دو ساعت هم با اون کلاس داشتم ولی بیرون از کلاس بودم.

این بود که آدم تقلب نمی کنه از کلاس من رو می دازند بیرون خیلی جالب بود نه؟

من هم از خنده مرده بودم. 

 

برداشت از : فتوبلاگ خاطرات مدرسه(http://madreseh2ax.blogfa.com)

من تو و او

من به مدرسه میرفتم تا درس بخوانم

تو به مدرسه میرفتی به تو گفته بودند باید دکتر شوی
او هم به مدرسه میرفت اما نمی دانست چرا

من پول تو جیبی ام را هفتگی از پدرم میگرفتم
تو پول تو جیبی نمی گرفتی همیشه پول در خانه ی شما دم دست بود
او هر روز بعد از مدزسه کنار خیابان آدامس می فروخت

معلم گفته بود انشا بنویسید
موضوع این بود علم بهتر است یا ثروت

من نوشته بودم علم بهتر است
مادرم می گفت با علم می توان به ثروت رسید
تو نوشته بودی علم بهتر است
شاید پدرت گفته بود تو از ثروت بی نیازی
او اما انشا ننوشته بود برگه ی او سفید بود
خودکارش روز قبل تمام شده بود

معلم آن روز او را تنبیه کرد
بقیه بچه ها به او خندیدند
آن روز او برای تمام نداشته هایش گریه کرد
هیچ کس نفهمید که او چقدر احساس حقارت کرد
خوب معلم نمی دانست او پول خرید یک خودکار را نداشته
شاید معلم هم نمی دانست ثروت وعلم
گاهی به هم گره می خورند

گاهی نمی شود بی ثروت از علم چیزی نوشتمن در خانه ای بزرگ می شدم که بهار
توی حیاطش بوی پیچ امین الدوله می آمد
تو در خانه ای بزرگ می شدی که شب ها در آن
بوی دسته گل هایی می پیچید که پدرت برای مادرت می خرید
او اما در خانه ای بزرگ می شد که در و دیوارش
بوی سیگار و تریاکی را می داد که پدرش می کشید

سال های آخر دبیرستان بود
باید آماده می شدیم برای ساختن آینده

من باید بیشتر درس می خواندم دنبال کلاس های تقویتی بودم
تو تحصیل در دانشگا های خارج از کشور برایت آینده ی بهتری را رقم می زد
او اما نه انگیزه داشت نه پول درس را رها کرد دنبال کار می گشت

روزنا مه چاپ شده بود
هر کس دنبال چیزی در روزنامه می گشت

من رفتم روزنامه بخرم که اسمم را در صفحه ی قبولی های کنکور جستجو کنم
تو رفتی روزنامه بخری تا دنبال آگهی اعزام دانشجو به خارج از کشور بگردی
او اما نامش در روزنامه بود روز قبل در یک نزاع خیابانی کسی را کشته بود

من آن روز خوشحال تر از آن بودم
که بخواهم به این فکر کنم که کسی کسی را کشته است
تو آن روز هم مثل همیشه بعد از دیدن عکس های روزنامه
آن را به به کناری انداختی
او اما آنجا بود در بین صفحات روزنامه
برای اولین بار بود در زندگی اش
که این همه به او توجه شده بود !!!!

چند سال گذشت
وقت گرفتن نتایج بود

من منتظر گرفتن مدارک دانشگاهی ام بودم
تو می خواستی با مدرک پزشکی ات برگردی همان آرزوی دیرینه ی پدرت
او اما هر روز منتظر شنیدن صدور حکم اعدامش بود

وقت قضاوت بود
جامعه ی ما همیشه قضاوت می کند
من خوشحال بودم  که مرا تحسین می کنند
تو به خود می بالیدی که جامعه ات به تو افتخار می کند
او شرمسار بود که سرزنش و نفرینش می کنند

زندگی ادامه دارد
هیچ وقت پایان نمی گیرد

من موفقم من میگویم نتیجه ی تلاش خودم است!!!
تو خیلی موفقی تو میگویی نتیجه ی پشت کار خودت است!!!
او اما زیر مشتی خاک است مردم گفتند مقصر خودش است !!!!
من , تو , او
هیچگاه در کنار هم نبودیم
هیچگاه یکدیگر را نشناختیم


اما من و تو اگر به جای او بودیم
آخر داستان چگونه بود؟؟؟
هر روز از کنار مردمانی میگذریم که یا من اند یا تو و یا او
و به راستی نه موفقیت های من به تمامی از آن من است و نه تقصیرهای او همگی از آن او

تحقیقات جدید درباره رابطه معنویت و سلامتی/ تاثیر معنویت بر بیمار

منبع :خبرگزاری مهر(http://www.mehrnews.com)
نتایج مطالعات متعدد دانشمندان در کشورهای مختلف در طول سالها نشان می دهند افکار و عقاید مذهبی، معنویت و دعا بر روی سلامت و بهبود روندهای درمانی به کار گرفته شده از جانب پزشکان و به گونه ای بر علم پزشکی تاثیر قابل مشاهده ای داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علم پزشکی، سلامت و مذهب در بیشترین بخشهای ثبت شده تاریخ با یکدیگر در تعامل بوده اند، از معابد شفابخش رومی ها گرفته تا راهکارهای معنوی مادر ترزا، اما طی دهه 70 و 80 میلادی نقش ایمان در سلامت به عنوان موضوعی جدی و قابل بحث در علم پزشکی مطرح نبود.

تاریخچه مطالعات تاثیر دعا و معنویت در علم پزشکی

در دهه 1990 با انجام مطالعاتی گسترده و شدید درباره این موضوع، نقش ایمان در سلامت انسان در میان دانشمندان اعتبار بیشتری پیدا کرد. در این دوره زمانی بسیاری از دانشمندان بر روی تاثیرات درمانی دعا مطالعه کرده و این تاثیرات را ارزیابی کرده اند.

به طور کلی، این مطالعات نشان می دهند افرادی که به صورت منظم و مرتب دعا و یا عبادت می کنند کمتر به بیماری مبتلا می شوند و در صورت ابتلا به بیماری سریعتر از دیگر افراد بهبود پیدا می کنند. نکته شگفت انگیز اینجا است که دعا کردن نه تنها بر روی سلامت خود فرد تاثیر گذار است، بلکه برای افرادی که دیگران برای آنها دعا کرده اند نیز مفید است.

دهها مطالعه نشان داده اند معنویت،

ادامه مطلب ...

اعلام نتایج مرحله دوم جشنواره خوارزمی 25 مرداد ماه

 

دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی اعلام کرد :
۲۵ مرداد نتایج مرحله دوم جشنواره جوان خوارزمی اعلام می شود 

 دبیر خانه جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی و دوره های کاردانی از نتایج مرحله دوم داوری کشوری (دفاع حضوری داوران استانی) در ۲۵ مرداد ماه خبر داد. 

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، با توجه به اینکه مرحله اول داوری کشوری (مطالعه و بررسی مستندات طرح ها) و همچنین مرحله دوم داوری ( دفاع حضوری داوران برای طرح هایی که به مرحله سوم داوری راه نیافته اند) به پایان رسیده است، نتایج مرحله دوم داوری در تاریخ ۲۵ مرداد ماه از طریق این سایت اعلام خواهد شد.

 لازم به ذکر است، نتایج مرحله اول داوری به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی اداره کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شده است. شرکت کنندگان در مرحله کشوری برای اطلاع از وضعیت طرح خود به دبیرخانه جشنواره استان مراجعه نمایند. 

 منبع:medu.ir

خواب بزرگ مردان

تا ۸ ساعت میزان خواب استاندارد در طی ۲۴ ساعت برای هر فرد است . در صورتی که از این مقدار کمتر بخوابید دچار مشکلاتی خواهید شد و سلامتی تان به خطر خواهد افتاد . دانشمندان در ۱۰۰ سال پیش هم بر این باور بودند که میزان خواب استاندارد برای هر فرد ۶ تا 8 ساعت است تا توان جسمی خود را از دست ندهند اما شواهد نشان می دهد بعضی مشاهیر اعتقادی به این موضوع نداشته اند !
توماس ادیسون طول عمر : ۸۴ سال



گفته می شود ادیسون روزانه کمتر از ۵ ساعت میخوابید و بیشتر در آزمایشگاه خودش بود . البته در آزمایشگاه برای خودش یک تختخواب داشت که زمان زیادی را بر روی آن استراحت نکرد.




آلبرت انیشتین طول عمر : ۷۶ سال


انیشتن روزانه ۱۰ ساعت خواب میدید او ادعا کرده که از خواب های خودش در اختراعات کمک گرفته و اعتقاد داشت که با چرت زدن خلاق تر خواهد شد.
ادامه مطلب ...

نیروی نبوغ خلاق

انیشتین از خود سوالی می‌پرسید: آیا نور می‌شکند یا خم می‌شود و اگر چنین است پس شی‌ای را که من می‌بینم کجاست؟ سپس افسار تصوراتش را می‌گسیخت تا تمام پاسخ‌های احتمالی را بیابد. مهم نبود که پاسخ‌ها چقدر نامانوس یا غریب به نظر می‌رسیدند.

نبوغ خلاق چیست؟

نبوغ خلاق در شما به معنای رسیدن به ایده‌های جدید به منظور جدید به منظور حل مشکلات با صحیح‌ترین روش است. تمامی عوامل نبوغ خلاق قابل فراگیری و گسترش هستند. این عوامل عبارتند از:


1- سمت چپ و راست مغز
2- تهیه یادداشت، پیاده کردن ذهنیات
3- کلام روان و سلیس: در واقع فصاحت کلام مقیاسی است برای بازدهی بیشتر خلاقیت شما.
4- انعطاف‌پذیری: توانایی شما در متفاوت اندیشیدن
5- ابداع: نمایانگر توانایی شما در تولید و خلق ایده‌های جدیدی است که فقط به شما اختصاص دارد، ایده‌های انحصاری، غیر معقول و غریب (دور از مرکز)
6- بسط عقاید: سنجیدن عقاید مرکزی و بسط آن
7- ملازمت: یک متفکر خلاق، از این حقیقت سود می برد  که مغز انسان یک «اتحادیه ماشینی» است. از چگونگی  این اتحادیه ماشینی اطلاعاتی به‌دست آورید ( البته با خواندن این کتاب، کمابیش بدست خواهید آورد.)
ادامه مطلب ...

فرارسیدن مهمانی خداوند ماه مبارک رمضان بر همه مبارک باد

ای دوست ز رحمت دل اگاهم ده / در ماه دعا سیر الی اللهم ده

ماه رمضان و ماه مهمانی توست / در محفل مهمانی خود راهم ده . . .



رمضانا تو بهترین ماهی / چون که ماه ضیافت اللّهی

خوش عمل هر که بود در رمضان / ترک منکر نمود در رمضان . . .

.

.

.رمضان شهر عشق و عرفان است /  رمضان بحر فیض و احسان است

رمــضــــان، مــاه عــتــرت و قــرآن /  گــــاه تــــجدید عهد و پیمان است . . .

.

.

در خلوت شب ز حــق صـدا می آید /  از عطر سحر بوی خدا می آید

با گوش دگر شنو به غوغای سکوت /  کز مرغ شب ، آواز دعا می آید . . .

ماه رمضان مبارک

پارادوکس ( باطلنما ) چیست؟

آنچه که تناقض آمیز، باورنکردنی یا خلاف انتظار (و شهود) ماست.(آنچه به نظر درست می رسد ولی غلط است، به نظر غلط می رسد ولی درست است، یا به نظر غلط می رسد و واقعا غلط است. )

فایده پارادوکسها

)ایجاد انگیزه برای گسترش مرزهای دانش؛

)تعمیق بینش؛

)تعمیم شیوه های استدلال؛

)افزایش دقت؛

)وضع قوانین زبان شناختی جدید.

بعضی پارادوکسها که متضمن تناقض اند صادق به نظر می رسند وحتی این ایده را به ذهن نزدیک می کنند که چرا تناقضها را نپذیریم!درمنطق پیراسازگار (paraconsistent) می توان تناقض داشت و بر خلاف ریاضیات کلاسیک، چنین نیست که از تناقض هر چیزی نتیجه شود.

پارادوکس روز تولد

اگر  نفر در این سخنرانی شرکت کرده باشند، احتمال این که حداقل  نفر روز تولدشان یکی باشد حدود % است، اگر  نفر شرکت کرده باشند این احتمال حدود /%  و اگر بیش از  نفر حضور داشته باشند این عدد بزرگتر از % است.

پاردوکسهای زنون   Zenos Paradoxes

در صورتی که پاره خط بینهایت بار تقسیم پذیر باشد، حرکت ناممکن است، زیرا برای این که پاره خطی مانند  ABرا با شروع از نقطه A بپیماییم،

ادامه مطلب ...

پیچیدگی محاسبات و معماری سیستم‌های نانویی

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/1/1388/01%20esfand/15/00046111.jpg

  

سیستم‌های محاسباتی مبتنی بر فناوری نانو، نیازمند ابزارهای دقیقی جهت ارزیابی” defects “و Fault-tolerant” “به منظور بهبود بخشیدن به اعتبارشان در راستای محاسبة فاکتورهای مؤثر می‌باشند. به عنوان مثال خودآرائی شیمیایی ابزارهای مولکولی فقط دارای حدهای آماری می‌باشند که متضمن کارکرد تمام عیار ابزارهای وابسته به آن نمی‌باشند.
پژوهشگران مسأله قابلیت اعتبار در محاسبات نانوئی را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داده‌اند:
"افزونگی N پیمانه‌ای"، "تسهیم NAND"، "تجدید آرایش" "رمزنگاری کنترل خطا"، "‌شبکه‌های عصبی هوشمند" و سایر معماری‌های نوین محاسباتی.
همة این روش‌های محاسباتی در کنترل خطا در حوزة معینی از ارزیابی خطا معتبرند. اما برا ی آن که به قابلیت اعتمادی بالاتر از %95 دسترسی پیدا کنیم نیازمند حل مسأله محاسبات در کلیة سطوح: سطح ابزارها، سطح معماری سیستم و سطح کاربرد، می‌باشیم.
به عنوان مثال در سطح ابزارها، پارامترهای طراحی ابزارها می‌بایستی لحاظ گردد تا قابلیت اعتماد ابزار در« عملکردها» ودر« دورة زندگی» کافی، افزایش یابد.

در سال 1956، "جان فون نیومن" در کتاب مشهورش
 

دربارة قابلیت اعتماد به سیستم‌های محاسباتی مبتنی بر مؤلفه‌های مستعد خطا، صحبت کرد. از آن تاریخ به بعد، این دیدگاه در سیستم‌های محاسباتی اهمیت یافت.
دریچه های عمل کننده به عنوان ابزارهای switching،‌ در این دورة به عنوان عملگرهای تکرار،‌ مورد استفاده واقع شدند.
ادامه مطلب ...

سایت آزمون آنلاین - thatquiz.org

سایت آزمون  آنلاین 

شما با ثبت نام در این سایت به عنوان معلم، می توانید اسامی شاگردان خود را وارد کنید و به هرکدام یک رمز اختصاص دهید. بچه ها با نام خودشان و رمز داده شده وارد می شوند و در آزمونهایی که شما برایشان آنجا قرار داده اید شرکت می کنند.

این آزمون ها را خود سایت با موضوعی که شما انتخاب می کنید از بین گنجینه سوالاتش طراحی می کند و به صورت تصادفی برای هر دانش آموز نمایش میدهد.

در بخش دیگر شما می توانید خودتان سوال های چهارگزینه ای طراحی کنید و یا از آزمونهایی که توسط سایر معلمان در سراسر دنیا طراحی شده استفاده کنید.

آزمونها می توانند دارای محدودیت زمانی باشند. یعنی مثلا بچه ها در عرض ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخدهی داشته باشند و همچنین می تواند از تاریخ مشخصی تا تاریخ مشخص دیگر باشد و بعد از آن فرصت شرکت در آزمون تمام شود.

سایت در هر زمان که شما بخواهید به شما آمار افراد شرکت کننده در آزمون، نمرات بچه ها و معدل هر نفر و جوابهای نادرست بچه ها را می دهد. همچنین برای شما نمودار کلاسی تان را رسم می کند و نمرات بچه ها را بصورت درصدی یا از ۲۰ نمره یا ۴ نمره و ... ارائه می کند.

موضوعات ریاضی-علوم-زبان انگلیسی و جغرافی در این سایت قرار دارد اما بخش ریاضی اش از همه کامل تر است و برای دوره های راهنمایی و دبیرستان کاربرد و نمونه سوال دارد.

تقریبا هر مدل تنظیماتی که شما بخواهید در این سایت برای آزمونها قابل تنظیم است. من این سایت را در قسمت لینکهای روزانه قرار دادم  دانش آموزان محترم میتوانند به این قسمت وارد بشوند و از قسمتهای مختلف ریاضیات آزمون بگیرن و خودشان را ارزیابی کنند.

با تشکر از وبلاگ گروهی معلمان" میلاد افشین منش"