تست هوش

 در این قسمت دو تا سوال  که به نظرم یک تمرین بسیار خوب برای ذهن میباشند قرار دادم امیدوارم با حل کردن آنها  تا حدودی قدرت ذهن خود را افزایش دهید.  

سوال اول : 

دنباله زیر را به افتخار ریاضیدان مشهور پرینستون ، دنباله جان کانوی نامند. آیا می توانید جمله بعدی دنباله را تعیین کنید ؟

 

 ؟، 6،1،4،2،3،3،1،8،4،1،3،2،1،6،3،1،1،4،1،3،1،1،1 

 

 سوال دوم : 

روزی در مدرسه کیف معلمی را دزدیدند . براساس شواهد بدست آمده ، پنج نفر به نام های A ، B، C، D، و E متهم می شوند . این پنج نفر چنین می گویند :

 A: من کیفی بر نداشتم من هیچ وقت دزدی نکرده ام. کار D بود .

B: من کیفی برنداشتم . پدرم خیلی ثروتمند است و من خودم کیف دارم . E میداند دزد کیست.

C : من کیفی برنداشتم من قبل از شروع سال تحصیلی E را نمی شناختم . کار D بود .

D : من این کار را نکردم . کار E بود . A دروغ می گوید که من کیف را دزدیده ام .

E : من کیفی را برنداشتم . B کیف را برداشت . C حرف من را تایید می کند ، چون سالهاست مرا می شناسد.

بعدا اولیای مدرسه با تطمیع توانستند از این پنج نفر اعتراف بگیرند که هر یک از آنها دو جمله راست و یک جمله دروغ گفته است . چه کسی کیف را دزدیده است ؟ 

 

برگرفته از وبلاگ:http://puzzle.pib.ir

نظرات 4 + ارسال نظر
جزیره ریاضیات جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:34 ق.ظ http://math-home-javanrood.blogfa.com/

سلام سلام 100 تا سلام /// بیا تا بهت بگم دقیقا " چند سالته ؟ [نیشخند]

سعید جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:44 ب.ظ http://www.saeedloved.mihanblog.com

سلام وبلاگ خوب و جالبی داری دوست دارم با هم تبادل لینک کنیم اگه موافقی خبرم بده
www.saeedloved.mihanblog.com

mjn سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:40 ب.ظ

B دزده بگیریدش

mj چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:59 ب.ظ

Bدزده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد