نکاتی کلیدی در مطالعه ریاضیات

برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب و در خور تلاش و کوشش هر دانش آموز باید نکاتی در هنگام مطالعه ریاضیات  در نظر بگیرد  اینجانب این نکات را با توجه به تجربیات خودم  ابراز می دارم و امیدوارم برای خوانندگان و دانش آموزان محترم مورد توجه و مفید قرار گیرد : ...

۱- ابتدا سرفصل های کتاب را در یک کاغذ بطور جداگانه بنویسید.  

۲- مطالب  و موضوع های هر قسمت را  برای خود یادداشت کنید.  

۳- نکات مربوط به هر فصل را  در زیر آن بخش و فصل یادداشت کنید.  

۴- برای هرنکته و موضوع سعی کنید  دو یا چند مثال حل شده را  بنویسید.  

۵-با توجه به مثال های حل شده  یکی دو نمونه  مثال  ساده و نزدیک به مثال حل شده  طرح و حل کنید.  

۶- چنانچه مثال طرح شده را با موفقیت حل کردید . به تمرین ها کتاب مراجعه کنید  یادتان نرود هرگز بلافاصله سراغ تمرین های سخت نروید  به احتمال زیاد به علت  کافی نبودن تمرین  شما رااز ادامه مطالعه یا  تمرین کردن باز خواهد داشت  پس سراغ  سوالات  آشنا  بروید . 

۷- این نکته فراموش نشود  که حتی سوالات بسیار پیچیده هم  قابل تبدیل با  مسئله های بسیار ساده و قابل حل هستند فقط نباید این موضوع وقت و انرژی شما را بگیرد و شما را از ادامه آن  منصرف کند . 

۸- پیشنهاد می کنم  حتما از هر قسمت و یا موضوع درسی  بطور متوالی چند مثال راحت و قابل حضم را حل کنید  تا اینکه  در ذهن و قلبتان قوت  فزاینده ایجاد شود . 

۹- ریاضیات  تنها درسی است که حل مسئله های  آن بطور شخصی  برایتان هیجان و انرژی افزاینده ای ایجاد می کند پس حتما  مثالهای راحت و ساده و منطبق با کتاب آنقدر حل کنید تا مسلط شوید . 

۱0-  فراموش نشود قبل از انجام مراحل بالا به سراغ  سوالات امتحانی  نروید  چرا که شاید در  سوالات امتحانی سوالی  نظر شما را به خود جلب کند و همین امر باعث شود شما با سرعت به حل آن بپردازید ولی  معلومات و عدم  تمرین  کافی  قدرت حل در شما را ایجاد نکرده باشد و شمارا برای مدتی از ادامه مطالعه باز دارد  لطفا به این قسمت بسیار توجه کنبد . 

۱۱- حتما در طی سال دبیر شما از قسمت های متنوع کتاب امتحان گرفته است  حتما یک سری به آن سوالات بزنید  حتی اگر  جوابهای آنها را قبلا در کلاس حل کرده باشید  به حل دوباره آنها بپردازید و آن قسمت را با حوصله مرور کنید . 

1۲- در این مرحله بار دیگر به سراغ سرفصل های یادداشت شده و  نکاتی که برای خود  نوشته اید و انها را برا ی بار دوم فقط مرور کنید. 

۱3- در این مرحله چندین تمرین مختلف از تمرین های کتاب را از فصل های مختلف کتاب  انتخاب کرده  ودر کاغذ جداگانه ای یادداشت و با قرار دادن یک زمان  مناسب به حل آنها بپردازید  

۱4- فراموش نشود تا  مانند یک معلم ورقه نوشته شده خود را اصلاح و یا بازبینی نکیند متوجه اشکالات درسی خود نخواهید شد پس  بعد از استراحتی  آن را اصلاح کنید.  

۱5- حال از اشکالات خود  مطلع هستید به جستجو برای رفع آنها بپردازید . 

۱6- در روز قبل ا زامتحان در بعد ازظهر با استراحت کافی  یکی از نمونه سوالات امتحانی را انتخاب و به حل آن بپردازید.  

۱۶- در شب قبل از امتحان زود خوابیده و صبح با شادابی بیدار شده و صبحانه را میل و سپس یک نظر گذرا به نکات یادداشتی کرده و کتاب را ببندید در صورت داشتن گل در منزل و یا در حیاط منزل ان را بو کرده و با آرامش کامل  به حوزه امتحانی روید.  

۱۷- هرگز نشه فراموش شما سعی خود را کرده اید و از ته دل توکل به باریتعالی  می تواند موفقیت شمارا هزار برابر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد