آشنایی با انیمیشن

انیمیشن، هنر نشان دادن اجسام ساکن به گونه‌ای است که متحرک به نظر برسند شما مغز را گول می‌زنید تا باور کند اجسام در حال حرکت هستند. در حالی‌که در واقع حرکت نمی‌کنند. در اینجا برخی مثال‌های این حقه‌های بصری آورده شده‌است. آن‌ها را امتحان کنید.

حرکت - راه رفتن -دویدن را در انیمشن سازی می توانید در اینجا تجربه کنید ...


آشنایی با انیمیشن

آیا می‌توانید نقاط سیاهرنگ این تصویر را بشمارید. این امر غیرممکن به نظر می‌رسد. زیرا وقتی روی یک مکان تمرکز می‌کنید، چشم به حرکت نقاط در مکانی دیگر جلب می‌شود.

آشنایی با انیمیشن

به نقطه وسطی نگاه کنید و تصویر را در مقابل دیدگان خود به عقب و جلو حرکت دهید. دندانه‌ها خواهند چرخید. این نوع جلوه بصری به سرعت تمرکز و تطابق چشم بر روی اجسامی که نزدیک و دور هستند بستگی دارد. البته شکل، رنگ‌آمیزی لوزی‌ها نیز حایز اهمیت است.

آشنایی با انیمیشن

 

 

به این تصویر نگاه کنید. آیا فکر می‌کنید خطوط افقی، موازی و مستقیم هستند یا اینکه حرکت می‌کنند و خم می‌شوند؟ این آزمون را از طریق پنهان کردن بخشی از تصویر به کمک یک صفحه‌ی کاغذ انجام دهید.

 

 

 

در زیر چند نمونه از این تصاویر را می‌بینید. تمامی این تصاویر، انیمیشن یا متحرک نیستند بلکه چشم شما آن‌ها را متحرک می‌بینید. برای ساکن شدن هر قسمت کافی روی آن تمرکز کنید.

 

آشنایی با انیمیشن   آشنایی با انیمیشن

 

آشنایی با انیمیشنآشنایی با انیمیشن
آشنایی با انیمیشنآشنایی با انیمیشن


موقعیت دقیق در انیمیشنموقعیت دقیق در انیمیشن

برای ساخت بدن کاراکتر خود، از اشکال ساده استفاده نمایید.

بیش‌تر کاراکترها تنها با استفاده از اشکال ساده مانند بیضی، مستطیل و خطوط ساده قابل ترسیم هستند.برای رسم سر، بدن، دست‌ها و پاها، بازو، انگشتان و کف پای دلقک از بیضی استفاده کرده‌ایم. موقعیت دقیق در انیمیشن

وقتی اشکال را همان گونه که می‌خواهید به دست آورید، سعی کنید جزییات بیش‌تری از قبیل لباس و حالت چهره به آن اضافه نمایید.

 

 

حرکت

با اضافه کردن حرکت، به کاراکترهای خود جان ببخشید و آن‌ها را وادار به راه رفتن یا دویدن نمایید.

 

راه رفتن

وقتی کاراکتر شما راه می‌رود، باید وقتی که حداقل یک پای آن روی میز قرار دارد، به صورت قائم رسم شود.

 

دویدن

برای تغییر حالت از راه رفتن به دویدن، کاراکترها اندکی به جلو خم شده و قدم‌های خود را عریض‌تر می‌کنند.

 

سریع دویدن

وقتی کاراکتر سریع‌تر می‌دود، بدن بیش‌تر به جلو خم شده و پاها از هم باز می‌شوند.

 

موقعیت دقیق در انیمیشن

 

سکانس راه رفتن

 

سکانس راه رفتن

 

سکانس دویدن

تصاویر بالا مراحل کلیدی سکانس راه رفتن و دویدن را نشان می‌دهد. این تصاویر نمایانگر یک چرخه کامل هستند.
با تکرار نقاشی‌های این سکانس، می‌توانید سبب راه رفتن یا دویدن کاراکتر خود تا مسافت دلخواه شوید.

حرکت بازوها برخلاف حرکت پاها است. یعنی وقتی پای راست جلو است، بازوی راست عقب بوده و به طور مشابه پا و بازوی چپ نیز در وضعیت مخالف هم هستند. سر نیز ما بین قدم‌ها، کمی به سمت پایین متمایل می‌شود.

سکانس دویدن


انیمیشن - (2)flicker

کتابهای flicker یک روش عالی برای شرح یک داستان است. در این کتاب flicker شما اتومبیلی را خواهید دید که از یک اتومبیل دیگر سبقت می‌گیرد.

 

وسایل مورد نیاز

12 عدد کارت مقوایی (5×12 سانتی‌متر)، کاغذ کپی، یک عدد مداد، قلم‌هایی با نوک نرم، یک عدد نوارکشی

 

1- از اشکال ساده برای کشیدن اتومبیل‌ها استفاده نمایید. رنگ‌آمیزی را به مرحله آخر موکول کنید. در ابتدای کار کتاب flicker خود را امتحان کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کند.

flicker

2- روی اولین کارت اتومبیل شماره 1 را بر روی جاده رسم نمایید.

 

flicker

 

3- اتومبیل رالی را روی 6 کارت بعدی کپی نمایید. قسمت بالای اتومبیل شماره 2 را در پشت اتومبیل شماره اضافه نمایید.

flicker

 

4- در این کارت قسمت بیش‌تری از اتومبیل شماره 2 قابل مشاهده است.

 

flicker

 

5- وقتی اتومبیل شماره 2 نزدیک‌تر می‌شود، می‌توانید تایرهای آن‌را مشاهده نمایید.

 

flicker

 

6- اتومبیل شماره 2 به سمت وسط جاده می‌آید تا سبقت بگیرد.

 

flicker

 

7- اتومبیل شماره 2 از کنار اتومبیل شماره 1 عبور می‌کند آن‌ها به یکدیگر نگاه می‌کنند.

 

flicker

 

8- اکنون تکنیک کپی‌برداری را برای اتومبیل شماره 2 تکرار کرده و شروع به حرکت دادن آن به سمت جلوی اتومبیل شماره یک نمایید.

flicker

 

9- اتومبیل شماره 1 اکنون پشت اتومبیل شماره 2 است.

 

flicker

 

10- اتومبیل شماره 2 اکنون در مکانی است که اتومبیل شماره 1 در ابتدا در آن مکان قرار داشت.

 

flicker

 

11- اتومبیل شماره 1 اکنون تقریبا ناپدید شده‌است.

 

flicker

 

12- اتومبیل شماره 1 اکنون رفته است. اتومبیل شماره 2 به سمت چپ خود نگاه می‌کند.

 

flicker

 

13- اتومبیل شماره 2 اکنون مستقیما به جلو نگاه می‌کند.

 

flicker

 

13- کارت‌ها را به ترتیب روی هم قرار داده و به وسیله یک نوارکشی آن‌ها را روی هم محکم کنید. اکنون شروع به سریع ورق زدن نمایید.

flicker

flicker


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد