توصیه های یک رتبه برتری به داوطلبان کنکور ۹۳

علی محمدمهر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: داوطلبان کنکور سال آینده هم‌اکنون درس خواندن را آغاز کنند و وقت بسیار مفید تابستان را با بازیگوشی تلف نکنند، چرا که اگر تمام وقت خود را برای دوران سال تحصیلی بگذارند خسته شده و دلسرد می‌شوند، بنابراین با خواندن یک دور کامل از کتاب‎های دوم و سوم دبیرستان و تست‎زنی آن چندین قدم جلو بیفتند.

وی افزود: البته توصیه می‌شود که داوطلبان علاوه بر خواندن دروس اختصاصی برای خواندن درس‎های عمومی نیز وقت بگذارند، زیرا دروس عمومی مهم بوده و تاثیر زیادی دارد، بنابراین خواندن موازی دروس عمومی و اختصاصی را باهم آغاز کنند، اما برای دروس اختصاصی کمی بیشتر وقت بگذارند.

وی افزود: داشتن برنامه ثابت برای درس خواندن بسیار مهم است، بنابراین با این برنامه ثابت و خاص، درس خواندن در یک چارچوب پیش می‌رود و می‎تواند عقب یا جلو افتادن دروس را در مدارس جبران کند، بنابراین داوطلبان می‎توانند با ۸ ساعت مطالعه در روز در طول تابستان و ۶ ساعت مطالعه در روز در طول سال تحصیلی به نتیجه خوبی برسند، البته باید تاکید کرد که این ساعات مطالعه ثابت نبوده و برای افراد مختلف با توانایی‎های مختلف متفاوت است.

محمدمهر خاطرنشان کرد: برخی از داوطلبان با توجه به استرس فراوان ایام کنکور و تبلیغات متعدد در موسسات گوناگون در آزمون‎های گوناگون شرکت می‌‎کنند که این موضوع و چند آزمونی خوب نیست، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان در طول سال با یک برنامه پیش بروند.

وی با اشاره به اشتباه رایج برخی از داوطلبان در آزمون و خطای شیوه‌های مطالعه، اظهار کرد: داوطلبان زمان مطالعه دروس شیوه‎ای جدید را فقط دو روز امتحان کنند و در صورت عدم موفقیت آن را کنار بگذارند و شیوه‌ای را برای درس خواندن انتخاب کنند که مطلب در ذهن ماندگار شود و نیاز به دوره کردن نباشد، زیرا شب کنکور هیچ کدام از درس‎ها دوره نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: برخی از داوطلبان از حفظ کردن فرمول‌های متعدد شکایت می‌کنند، ولی نیاز به حفظ کردن فرمول‌های زیاد نیست. متاسفانه برخی از داوطلبان سرعت را در تست‎زنی رسیدن به جواب با کوتاه‌ترین فرمول می‌دانند، این در حالی است هنر یک بار خواندن سوال و شروع به حل کردن است، نه فکر کردن به روش حل، بنابراین با حفظ کردن چند فرمول پایه می‎توان به سئوالات متعدد کنکور با سرعت بالا پاسخ داد.  

منبع:انتشارات گاج

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:14 ب.ظ http://www.hakhamaneshian-g.blogsky.com

سلام با معرفت!!!!!!!!!
خوبی رفیق؟؟؟؟؟؟؟/
وبلاگه خوبی داری ازش خوشم اومده خواستم اگه بشه تبادل لینک کنیم !!!!
لطفا به ماهم سری بزن و تو وبلاگ مون نظر بده
تو نظر سنجی هم شرکت کن
ببخش وقت مبارکتو گرفتم
فعلا خدانگهدار

http://hakhamaneshian-g.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد