10 عکسی که در این چند سال جنجال به پا کردند! (قسمت اول)


10 عکسی که در این چند سال جنجال به پا کردند! (قسمت اول)
سالانه میلیون ها عکس در فضای سایبر منتشر شده اند که بسیاری از آنها واقعی بوده و بسیاری دیگر نیز دست کاری شده اند...

سالانه میلیون ها عکس در فضای سایبر منتشر شده اند که بسیاری از آنها واقعی بوده و بسیاری دیگر نیز دست کاری شده اند. در این مطلب سعی کرده ایم تا تعدادی از عکس های واقعی را که در اینترنت منتشر شده و باعث بحث ها و جدل های بسیاری شده اند را معرفی کنیم و به نوعی خیال شما را از واقعی بودن و داستان اصلی آنها راحت کنیم.

مارمولک یا مرد عنکبوتی؟

 

در سال ۲۰۰۹ میلادی عکسی از این خزنده بر روی اینترنت قرار گرفت که نشان می داد که سر و و بالا تنه این خزنده دارای رنگی قرمز و تا حدودی بنفش و پایین تنه آن به رنگ آبی پررنگ است.

به شکلی ناخوداگاه و به علت شباهت با لباس شخصیت فیلم مرد عنکبوتی لقب مارموک مرد عنکبوتی به این نوع خزنده داده شد. و البته خیلی ها این عکس را دستپخت برنامه فوتوشاپ می دانستند.


کسوف بر فراز بانکوک

کسوف یک پدیده کیهانی می باشد که در طی آن کره ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد.

کسوفی که در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰ در دنیا قابل رویت بود طولانی ترین کسوف این هزاره بود و تا سال ۳۰۳۴ کسوفی به این مدت تکرار نخواهد شد.

طول مدت این کسوف ۱۱ دقیقه و ۷٫۸ ثانیه بوده و در ای کسوف قطر ماه کمتر از خورشید به نظر می رسد و باعث می شود تا خورشید به شکل یک هلال ماه به چشم آید.بعد از اتمام این پدیده عکاسان زیادی تصاویر خود از این اتفاق بر روی اینترنت قرار دادند. تصویری که شما می فرمایید تصویر یک هواپیمای در حال پرواز بر فراز شهر بانکوک پایتخت تایلند است.

گوزنی بر روی دکل مخابراتی

این عکس ها در منطقه مانیتوبای کشور کانادا گرفته شده بود.مردم محلی نیز شاهد این ماجرا بودند و باعث شدند که رسانه ها این مطلب را پوشش داده و نظریات مختلفی را در رابطه با علت این واقعه مطرح کردند.

بسیاری معتقدند که این گوزن به علت برخورد با یک قطار در حال عبور از خط آهن نزدیک محل به بالای سیم ها پرتاب شده است.

بعضی نیز معتقد بودند که ارواح این کار را انجام دادند.در عین حال در همان زمان واقعه مشابهی نیز در نیویورک آمریکا نیز رخ داد.

در سال ۲۰۰۴ در آلسکا نیز یک گوزن نر در میان کابل های ارتعاشی نیم اینچی گرفتار شده و به ارتفاع ۱۵٫۲ متری پرتاب شده و به زمین می خورد. در عین حال این جانور سنگین وزن بعد از به زمین خوردن زنده می ماند.

خوک عظیم الجثه

این اتفاق بنا به توضیحات در ایالت آلابامای آمریکا رخ داده و در طی آن این خوک ۴۴۷ کیلویی به طول ۲٫۴ متر توسط یک تپانچه مخصوص مجهز به دوربین توسط این پسربچه کار شده است.

بنا بر اطلاعات منتشره این کودک ۸ گلوله به این خوک شلیک کرده و سه ساعت بعد از آن این حیوان به دلیل خونریزی کشته شده است. چند روز پس از منتشر شدن این تصویر افرادی درباره اصالت تصویر سوالاتی را مطرح کردند.

پرفسور فیزیک دانشگاه نیویورک ریچارد پرندت با استفاده ار تکنیک های مربوط به عکاسی مدعی شد که پسر موجود در تصویر در حقیقت چند متر عقب تر و در مکانی دیگر ایستاده است. اما خبرگزاری اسوشیتد پرس بدون توجه به این اظهار نظرها این عکس را بر روی سایت خود نگاه داشت.

خرس قطبی و سگ قطبی

او معمولا هر سال برای عکس برداری از خرس های قطبی به سواحل غربی کشور کانادا سفر می کند و در سال ۲۰۰۶ و در حین عکاسی او متوجه نزدیک شدن یک خرس قطبی به دسته ای از سگ ها می شود و تصور می کند که خرس قصد حمله به سگ ها را دارد اما با تعجب می بیند که خرس و سگها مشغول بازی با هم می شوند.بنا بر مشاهدات روزینگ این خرس در دفعات بعد هم برای بازی با سگ ها به آن منطقه آمده بوده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
جزیره ریاضیات دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ق.ظ http://math-home-javanrood.blogfa.com

سڵو بۆ کاک ڕه‌شید
سوپاس سه‌ردانی منت کرد
زۆر جاڵب بوو

کریم بلوچ زاده جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ http://math-negar.blogfa.com/

سلام .من هم همکار شما ودبیریاضی هستم.وب شما رابا افتخار لینک وب نمودم.اگه بگید باچه اسمی لینک شوی ممنون می شم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد